مرجع فایل - قابل ویرایش )
تعداد صفحه : 18
هزارة آتي از آن كيست؟ دانشگاه، واسط جامعه و فرهنگ از زمان تأسيس دانشگاههاي قرون وسطايي در شهرهاي بولونيا و پادوا تا ايجاد دانشگاههاي تحقيقاتي امريكا، نهادهاي آموزش عالي تصوير زندهاي از فرهنگ را ارائه داده است و مهمتر از اين، ابزار خوبي در شكل دهي به جامعه و فرهنگ بوده است. اما در سالهاي اخير گروههايي با دلايل مختلفي، ازجمله افزايش شهريه، زوال ضوابط معيار، پرداختن به تحقيقات غير ضروري و ريختن علم به پاي صاحبان قدرت و سرمايه، دانشگاه را نقد كردهاند. با اين وجود دانشگاه هنوز«خرابه» نشده است و نگاه جامعه براي يافتن پاسخ براي مسائل خود همچنان به دانشگاه است. با نزديك شدن هزارهاي نو، دانشگاه بايد راه پاسخگويي به اين چالشها را بيابد، چالشهايي كه در همان محيطي بهوجود آمده است كه دانشگاه در آن به تكاپو و تعالي مشغول است. هر گونه توجهي به تصوير و صورت عمومي فرهنگ و تاريخ بدون بررسي نقشها و تأثيرات دانشگاه ناقص خواهد بود. دانشگاه رابطة خاصي با جامعه دارد و نقش حساسي در بازنمايي و شكلدهي به فرهنگ و اثرگذاري بر جامعه ايفا ميكند. در واقع دانشگاه رسالت چند جانبة مطالعة جامعه، به چالش كشيدن عقايد مرسوم، توليد انديشههاي نو، و تكثير انديشهها و ارزشهاي اجتماعي در بين دانشجويان و بطور كلي جامعه دارد. هنگامة تحليل و نقد بنيادين نزديك شدن هزارهاي نو، مثل همه انتقالهاي بزرگ ديگر، ما را به عنوان يك ملت و به عنوان يك جامعه جهاني به تفكر دروني واداشته است. علاقه به تحليل سياستها و كنشهاي جامعه افزايش يافته است، و تأملات زيادي درباره چالشهايي كه نسل آينده پيش خواهند كشيد انجام شده است. شكل فعلي حكومت، تأثير سياستها و كنشهاي ما بر برخي امور داخلي از جمله فقر، خشونت، اشتغال، نقاط ضعف و قوت نظام آموزش ما، تأثير چند فرهنگگرايي و جهانيشدن، عواملي كه ميتوانند رقابتهاي اقتصادي را بارور سازند يا آنها را از بين ببرند، و اهميت علم
قسمتی از محتوی متن پروژه میباشد که به صورت نمونه ، بعد از پرداخت آنلاین در فروشگاه فایل آنی فایل را دانلود نمایید .
« پرداخت آنلاین و دانلود در قسمت پایین »
مبلغ قابل پرداخت 7,800 تومان