مرجع فایل - قابل ویرایش )
تعداد صفحه : 5
تجسم و جاودانگى اعمال و مكتسبات انسان از قرآن كريم و اخبار و روايات پيشوايان دينى چنين استنباط مىشودكه نه تنها انسان باقى است و جاويد مىماند، اعمال و آثار انسان نيز به نحوى ضبط و نگهدارى مىشود و ازبين نمىرود و انسان در نشئه قيامت تمام اعمال و آثار گذشته خود را «مصور» و «مجسم» مىبيند و مشاهده مىكند.اعمالو آثار خوب با صورتهاى بسيار زيبا و جالب و لذت بخش تجسم مىيابند و به صورت كانون لذت و بهجت در مىآيند،و اما آثار بد انسان با صورتهاى بسيار زشت و وحشتزا و مهيب و موذى تجسم مىيابند و به صورت كانون درد و رنج و عذاب در مىآيند (1) . در اينجا به ذكر سه آيه از قرآنمجيد و دو حديث از رسول اكرم(ص)اكتفا مىكنيم.اما آيات: 1.يوم تجد كل نفس ما عملت من خير محضرا وما عملت من سوء، تود لو ان بينها و بينه امدا بعيدا (2) . روزى كه انسان هر كار نيك خويش را حاضر شدهمىبيند و همچنين هر كار بد خود را، و دوست مىدارد كه اى كاش ميان او و كار بدش فاصله زيادى مىبود. اين آيه صراحت دارد كه انسان عين اين كارهاى نيك خويشرا به صورت مطلوب و محبوب مىبيند و عين كارهاى بد خويش را مصور شده به صورتهايى مىبيند كهسخت از آنها نفرت و وحشت پيدا مىكند و دوست مىدارد از آنها فرار كند يا آنها را ازاو دور كنند اما آنجا جاى فرار و يا جدا كردن عمل انسان از انسان نيست، .............................................................. 1.راجع به اينكه نعيم و جحيم اخروىچيزى جز صور ملكوتى اعمال نيست رجوع شود به كتاب عدل الهى، بحث معاد. 2
قسمتی از محتوی متن پروژه میباشد که به صورت نمونه ، بعد از پرداخت آنلاین در فروشگاه فایل آنی فایل را دانلود نمایید .
« پرداخت آنلاین و دانلود در قسمت پایین »
مبلغ قابل پرداخت 5,000 تومان