مرجع فایل - قابل ویرایش )
تعداد صفحه : 5
آشنائي با خازن يا Capacitor همانطور كه ميدانيد خازن در حالت كلي از دو صفحه يا plate هادي جريان الكتريسيتهتشكيل شده كه عايقي تحت عنوان دي الكتريك بين دوصفحه قرار گرفته كه ميتونه هوا هم باشه. ظرفيت خازن بستگي داره به مساحت صفحاتروبرو هم٬ فاصله 2 صفحه و جنس دي الكتريك. معمولا براي صحبت از ظرفيت خازنها ازواحد ميكرو فاراد يا -6^10 فاراداستفاده ميشود. زيرا 1 فاراد آنقدر ظرفيتبزرگي است كه در اكثر مواقع كاربرد ندارد/------------------- اينهم نماي شماتيكي از خازن/------------------- اين شكل ميتونه در فهم بهتر ظرفيتكمك كنه. در اين دياگرام شما 2 منبع آب (بجاي خازن) مشاهده ميكنيد كه اندازهشان متفاوت است. واضح است كه با اينكه ارتفاع آب ورودييكسان است(همان ولتاژ) خازن با ظرفيت بالاتر٬ بيشتر آب نگه ميدارد. در واقع همينطور استكه خازن باظرفيت بالاتر ميتواند بار بيشتر(الكترون بيشتر) در خودش جا بده/DC Voltage: هنگامي كه خازن به جريان مستقيم يا DC وصل است٬جريان برقرار مي شور و با آهنگ ثابتيخازن پر ميشود. هنگامي كه جريان 2 سر خازن با 2سر ترمينال هاي باتري يكي شد٬ جريانقطع ميشود. در اين هنگامميگوييم خازن شارژ شده است. حتي اگر باتري را از مدار خارج كنيمخازن شارژ ميماند و اختلاف پتانسيلي بين دو ترمينال آن ديده ميشود. وقتي از خازنهاي باظرفيت بالا استفاده ميشود (2/1 فاراد به بالا) در اتومبيل٬ هنگامي كه ولتاژ باترييا دينام افت ميكند٬ خازن بداخل ورودي آمپليفاير تخليه ميشود و كمبود ولتاژ راجبران ميكندتوجه داشته باشيد كه تمام اين مراحل در كسري از ثانيه اتفاق ميفتدو خازن نميتواند مانند باتريعمل كند و فقط افت ولتاژ هاي ميلي ثانيه اي راجبران ميكند. مثل موقع bass زدن ساب. چون خازن بر خلاف باتري سريع پر وسريع همخالي ميشود و ميتواند از افت
قسمتی از محتوی متن پروژه میباشد که به صورت نمونه ، بعد از پرداخت آنلاین در فروشگاه فایل آنی فایل را دانلود نمایید .
« پرداخت آنلاین و دانلود در قسمت پایین »
مبلغ قابل پرداخت 5,000 تومان